Teleste toimittaa Pohjois-Amerikan asiakkailleen ensimmäiset 10 000 täydellä telemetriikalla varustettua 1,8 GHz älyvahvistinta

Turku – 17 syyskuuta 2024 – Teleste ilmoittaa toimittaneensa ensimmäiset 10 000 yksikköä älykkäitä ICON 1,8 GHz vahvistimia Pohjois-Amerikan asiakkailleen. Kaikki toimitetut vahvistimet ovat varustettuja transponderilla, mikä kertoo Pohjois-Amerikan kaapelioperaattoreiden kasvavasta kiinnostuksesta etävalvottuja ja -ohjattavia verkkoja kohtaan. Tämä virstanpylväs on merkittävä saavutus DOCSIS 4.0 -yhteensopivien teknologioiden käyttöönotossa olemassa olevassa verkkoinfrastruktuurissa.

Uusi standardi verkkojen suorituskyvyssä

Telesten älykkäät ICON 1,8 GHz vahvistimet edustavat uutta aikakautta laajakaistaverkkojen infrastruktuurissa. Ne tarjoavat kaapelioperaattoreille aiempaa huomattavasti suorituskykyisemmän, tehokkaamman ja kestävää kehitystä edistävän ratkaisun, joka vähentää merkittävästi 1,8 GHz verkkojen käyttökustannuksia. Lisäksi nämä laitteet auttavat optimoimaan HFC-verkon suorituskykyä hyödyntämällä automatiikkaa verkkojen käyttöönotoissa ja ylläpidossa: valinnaisilla telemetriaominaisuuksilla varustettuna ne lisäävät automaattisia toiminnallisuuksia ja parantavat palveluiden luotettavuutta etänä toteutettavaa valvontaa, vianmääritystä ja etähallintaa hyväksi käyttäen. Telestellä on 15 vuoden kokemus älykkäiden kaapelipohjaisten tilaajaverkkojen rakentamisesta, ja yhtiö tarjoaa kattavia ratkaisuja verkonhallintajärjestelmistä transpondereihin ja kaikkea siltä väliltä.

”Alan ensimmäisinä laitteina, jotka otetaan käyttöön täysimääräisesti olemassa olevissa verkoissa, 1,8 GHz vahvistimemme edustavat strategisen visiomme onnistunutta toteutusta. Ne vievät kaapelilaajakaistaverkkoja kohti entistä älykkäämpää, automatisoidumpaa ja kestävää kehitystä edistävää tulevaisuutta. Yhteistyössä asiakkaittemme, kuten Cox Communications, kanssa olemme alkaneet edistää älykkäiden ominaisuuksien hyödyntämistä verkkojen päivityksessä. Asiakkaiden kiihtyvä verkkopäivitysten määrä kertookin alan kasvavasta luottamuksesta teknologian tarjoamia merkittäviä etuja kohtaan,” sanoi Telesten toimitusjohtaja Esa Harju.

Valmiina kasvavaan kysyntään

Käyttöönottojen alkuvaiheen menestyksen myötä Teleste on lisännyt tuotantokapasiteettiaan vastatakseen 1,8 GHz älyvahvistimien kasvavaan kysyntään. Yhtiö on nyt täysin valmis toimittamaan kasvavia määriä seuraavan sukupolven vahvistimia asiakkailleen. Tämä varmistaa, että yhä useammat verkot voivat hyödyntää uuden teknologian parantamaa suorituskykyä ja luotettavuutta.

”Tuotantomme laajentuessa olemme valmiita tukemaan 1,8 GHz vahvistinteknologian lisääntyvää käyttöönottoa,” lisäsi Esa Korolainen, Telesten tuotantojohtaja. – ”Olemme kahden vuosikymmenen aikana kerryttäneet kokemusta innovatiivisista ja automatisoiduista tuotantoratkaisuista, joita voidaan hyödyntää myös 1,8 GHz teknologian aikakaudella. Ensimmäisten 10 000 vahvistinyksikön toimitusten myötä olemme nyt varmoja kyvystämme skaalata tuotantomäärämme Pohjois-Amerikan kaapelimarkkinoiden potentiaalisen kysynnän tarpeisiin varmistaen samalla kilpailukykyiset toimitusajat.”

Teleste esittelee 1,8 GHz vahvistimiaan SCTE TechExpo24 -tapahtumassa 24.–27. syyskuuta 2024 Atlantassa, Georgiassa. Tule tutustumaan näihin älykkäisiin laitteisiin Teleste Interceptin osastolla #909 sekä Cox Communicationsin osastolla #2447. Lisätietoja tapahtumasta löydät englanninkielisiltä verkkosivuiltamme.

Lisätietoja:
Hannele Ahlroos
Executive Assistant
Puh.
Email: investor.relations@firstnews-extra.com

Tietoja Telestestä
Telesten teknologioilla ja tuotteilla rakennetaan verkottunutta yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat nopeat laajakaista- ja televisiopalvelut koteihin, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa niin virtuaalisesti kuin maailmanlaajuisen myyntiverkoston kautta. Vuonna 2023 Telesten liikevaihto oli 151,3 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 800 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme 95hs.firstnews-extra.com.